Obsah | < 15. Archiv | 17. Online objednávání stravy >
# 16. Výdej stravy přes čipový systém
V současné době provozovny používají dva typy výdeje jídla přes čipový systém:
1/ Program AJS - jedná se o starší systém, při kterém musíte exportovat a importovat data do výdejového terminálu, který je umístěn u výdejního okénka v jídelně. Pro tento přenos dat použijte tlačítko Data pro AJS
, které najdete na hlavní obrazovce.
Export provádějte vždy před výdejem stravy a spuštěním programu AJS-výdej jídel.
Nejprve označte tu stravu, pro kterou chcete exportovat přihlášky. Ve většině případů se jedná o Oběd, ale v některých provozech je možné mít i více typů stravy. Stravu si označíte tak, že kliknete do tabulky Typ stravy na název typu stravy (oběd) a řádek zmodrá. Pokud máte více typů stravy vydávaných na čip, využijte tlačítko Vybrat vše
, které označí všechny typy stravy.
Poté stiskněte tlačítko Export
(Nikoli E-export!), a tím odešlete aktuální data (přihlášky strávníků na dnešní den) do výdejního terminálu. Po kliknutí se zobrazí informační hláška, zda je správné datum dnešního exportu. Po kontrole data odkliknutí hlášky - tlačítko Ano
, program bude chvilku sám pracovat a přenášet data. Po úspěšném přenesení dat se aktualizuje datum a čas ve sloupci Datum posledního exportu AJS na (v drtivé většině) datum dnešní.
Po skončení výdeje naopak proveďte stažení dat z výdejního terminálu. Tedy musíte mít vypnutý program AJS - výdej jídla (případně i PCBOX, pokud ho používáte) a kliknutím na tlačítko Import z AJS
(Nikoli E-import!) si stáhněte data. Po úspěšném přenosu se opět zaktualizuje datum a čas ve sloupci Datum posledního importu
, na dnešní.
AJS text nabývá hodnot:
červeně "Proveďte export" - pokud byl naposled proveden import
červeně "Proveďte import" - pokud byl naposled proveden export
černě "Dnes byl proveden import" - pokud byl naposled proveden import a ve stejném dni již proběhl export
Je to pro provozovny, kde provádějí jen jednou denně export a import, aby se ujistili, že oboje už dnes provedli.
2/ TerKom - V druhém případě se jedná o moderní online propojení počítačovou sítí. Není nutné exportovat a importovat přihlášky. Program Jídelna je online propojen s výdejním terminálem, a vy tak okamžitě víte, jestli si strávník stravu odebral, či ne (viz. kapitola Přihlášky a odhlášky). V případě zájmu o tento systém můžete kontaktovat pracovníky Altisima (http://www.altisima.cz/o-nas/kontakt)