Obsah | < 16. Výdej stravy přes čipový systém | 18. Nový školní rok - převodník tříd >
# 17. Online objednávání stravy
Objednávat stravu si strávníci už nemusejí pouze u vedoucí školní jídelny (osobně, telefonem, případně mailem), ale mohou si stravu objednat sami. Tím výrazně odpadává hospodářkám zbytečná práce a mohou se věnovat důležitějším činnostem. Strávníci mohou využít tři způsoby:
# 17.1. Výdejní terminál
Toto rozšíření umožňuje na výdejním terminálu vykonat také objednávku stravy.
Modul pracuje v režimu „Rychlá objednávka“ a „Objednávka“. Zapnutí modulu provádí pouze servisní pracovník společnosti Altisima.
Režim „Rychlá objednávka“
Tato nabídka je určená proto, aby si mohl strávník objednat jídlo na daný den a to ještě v době výdeje. Pro správnou funkčnost, je tedy potřeba mít správně nastavený čas výdeje, v nabídce Číselníky
– Typ služby (oběd)
– kolonka výdej od a výdej do
. Samozřejmostí je, že strávník musí být zaveden ve stravovacím systému, musí mít přidělený čip a dostatek finančních prostředků na objednávku.
Po zapnutí modulu „Rychlá objednávka“ se zobrazí na výdejním terminálu tlačítko Objednávka
a to pouze ze strany strávníka. Po klepnutí na tlačítko je strávník vyzván k přiložení svého čipu. Pokud tak učiní a jsou splněny všechny podmínky, přihlásí se do samotné objednávky.
Na obrazovce je vidět jméno strávníka, jaký má kredit a cena za menu. Dále je zde vidět aktuální datum a jednotlivé menu, které lze přihlásit. Přihlášení se provede jednoduchým dotykem na řádek (tlačítko) např. Menu1, Menu2, atd. U vybraného menu se zaplní zaškrtávací políčko zelenou barvou a zobrazí se symbol zaškrtávátka. V tomto režimu se může i po objednání stále měnit menu (pokud to provoz umožňuje), nebo stravu odhlásit. Teprve dotykem na tlačítko Konec
se přihláška uloží a jídlo je objednáno. Tím se strávník dostane na hlavní obrazovku terminálu a může (měl by!) ihned přiložit čip, aby se strava odebrala.
V programu JídelnaSQL se strávníkovi strava přihlásí, označí se jako odebraná a odečte se mu daný počet peněz z kreditu.
Režim „Objednávka“
Objednávka umožňuje objednat stravu jak v době výdeje, tak mimo dobu výdeje a to nejenom na aktuální den, ale i na dny další. Kromě podmínek, které jsou popsány v režimu „Rychlá objednávka“, je potřeba mít vytvořený rozpis na ty dny, na které chceme, aby se strávník přihlásil. Jídelníček není potřeba mít vyplněný.
Objednávku strávník provede tak, že klepne na tlačítko Objednávka
na terminálu a přihlásí se svým čipem. Obrazovka je stejná, jako v případě režimu „Rychlá objednávka“. Navíc je zde ale možnost klepnout na tlačítko s datem. Otevře se jednoduchý kalendář, kde jsou zobrazené jednotlivé dny, na které lze stravu objednat. Tlačítko s hvězdičkou označuje nestravný den (typicky víkend, nebo svátky). Klepnutím na číslo si strávník vybere den, na který si chce jídlo objednat, daný den se zobrazí a může si vybrat, jaké menu si chce objednat. Další možností je využít tlačítek Další
a Zpět
, kterými se dá pohybovat mezi jednotlivými dny. Další objednávání funguje stejně jako v režimu „Rychlá objednávka“. Tlačítkem Konec
se uzavře objednávání a tím se změna přenese do JídelnySQL.
Oba režimy lze kombinovat! Je tedy možné objednat si v čase výdeje stravu, případně si objednat stravu na další dny.
# 17.2 Objednávkový terminál - PCBOX
Spolu s novým programem Objednávky dosáhnete online přenosu objednávek (změn, odhlášek) okamžitě do programu Jídelna.
PCBOX je moderní zařízení s dotykovou obrazovkou a v provedení antivandal. Můžete si vybrat barvu z rozsáhlé barevné škály.
PCBOX se dodává s programem Objednávky, který plně využívá všech výhod onlinové komunikace. Strávníci si zde mohou zobrazovat jídelníček bez přihlášení čipem, po přihlášení si mohou stravu sami objednávat, měnit menu, odhlašovat a podívat se na stav svého konta. Hospodářka rozhoduje o tom, zda budou moci strávníci objednávat do debetu, na jaké dny dopředu mohou strávníci objednávat-měnit-odhlašovat menu, atd.
# 17.3 Internetové objednávání
Po zakoupení modulu internetových objednávek si mohou strávníci objednávat stravu přes internet.
Mezi nesporné výhody patří přívětivé ovládání a komfort objednávání, kdy můžete pod jedním zaregistrovaným e-mailem sledovat více strávníků najednou. E-jídelníček je možné využívat 24 hodin denně, je uzpůsobený pro zobrazení na mobilních zařízeních a synchronizace probíhá zcela automaticky.
V případě zájmu neváhejte kontaktovat pracovníky Altisima!
Pro provozy, které si tento modul zakoupily, je zde návod pro jeho používání:
Každý strávník, kterého založíte v rejstříku strávníků dostane své unikátní přihlašovací jméno a heslo (viz. kapitola Strávníci), které bude používat pro internetové objednávání stravy (dále e-jídelníček). Distribuci těchto údajů jsme si již popsali v kapitole Strávníci a Přehledy. Synchronizace s e-jídelníčkem probíhá na pozadí a zcela automaticky.
Přihlášení/Registrace
Pro vstup do nové verze e-jídelníčku se přihlásíte (zaregistrujete) svým platným e-mailem a heslem, které si zvolíte sami. Po potvrzení e-mailu naším systémem si ke svému uživatelskému účtu připojíte strávníka zadáním:
- čísla jídelny – pokud ho neznáte, najděte si jídelnu v sekci JÍDELNÍČEK, tam je uvedeno, vyhledávání funguje fulltextově,
- přihlašovacího jména strávníka – je stejné jako jste používali na minulé verzi,
- pinu – je stejný jako jste používali na minulé verzi.
Ke každému uživatelskému účtu je možné přiřadit více strávníků a strávníka lze připojit k neomezenému množství účtů.
Můj účet
Po připojení strávníka se aktivují informační panely, ve kterých najdete vše potřebné o vaší jídelně, rychlý přehled údajů o strávníkovi, odkaz pro objednávání stravy, sledování finančních pohybů a přehled objednaných jídel.
V menu svého účtu můžete měnit nastavení, jestli se mají zobrazovat v jídelníčku alergeny.
Jídelníček
Pod odkazem jídelníček naleznete, pokud jste přihlášeni, jídelníček své jídelny. Uživatelé, kteří nejsou přihlášeni, mohou svou jídelnu vyhledat pomocí fulltextového vyhledávání.
E-jídelníček své jídelny můžete také administrovat a to přímo z JídelnaSQL. Klikněte na tlačítko Data pro AJS
. Přes tlačítko Administrace
se dostanete do nastavení určené pouze pro vás.
V Administraci
máte k dispozici správu strávníků
s možností fulltextového vyhledávání.
Po rozkliknutí detailu se vám zobrazí detail strávníka včetně uživatelských účtů, které daného strávníka spravují.
Případně můžete vyhledávat přímo v uživatelských registracích.
Poslední funkce je Nastavení jídelny
zde lze editovat některé údaje, které se o vaší jídelně zobrazí na e-jídelníčku a psát krátkou zprávu pro strávníky.
Údaje, které nejsou v tomto nastavení přístupné se nachází v JídelněSQL a změnit je můžete v menu Servis
Nastavení
.